Det verkar som att någon någon gång lagat Ash på ett mindre
vackert och ganska värdelöst vis. Svets på svets, kors som tvärs, dubbel plåt
och några extra skrynklor. Inte ens personen som gjort detta jobb verkar något
vidare nöjd då resultatet, som ser helt förfärligt ut, tillslut täckts med spackel.
Vem lagar en stålbåt med spackel?

Tyvärr visade det sig att en sådan här ful-lagning gjorts
precis där vi satt upp vårt propelleraxellager. Det vi med mycket möda, besvär,
blod, svett och tårar fått dit blev med andra ord tvunget att tas ner igen för
att göra plats åt ännu en plåt reparation.

Äsch det är sådant som händer och nu är Ash hel och
fin igen. Ännu är inte lagret tillbakasatt, men det kommer snart att ske.

Dagens Haiku:
svetsa fixa lätt
med spackel – lätt
som en plätt
allting blir så
slätt