
Nationaldagen firades såklart ihop med Ash på varvet. Plåtjobbet i aktern fortsatte, den kvarvarande isoleringen på insidan blev ytterligare lite mindre och rufftaket tömdes på de sista grejorna: vinschar, grabbräcken, kapellhållare, ringbultar och knapar. Vi förstår verkligen inte vitsen med att fästa sådan utrustning med genomgående bult utan vill ha så få hål i däcket som möjligt, detta för att minimera risken för läckage. En hel del tid gick även åt till att klura på praktiska lösningar. Klurandet måste få ta tid, då vi inte vill göra om utan göra rätt.
Dagens
Haiku:
gul och blå i vind
harmoni längs Sveriges kust
fanan vajar stolt
