Dimman har legat tung över Falkenberg
tre dagar i sträck. Ändå är det dit våra blickar vänder sig,
dit ner där man inte ser ett jota. Det är ett hål i en båt som
lockar. Ett hål som blir större och större för att tillslut
uppslukas av en bit plåt och resultera i ingenting. Ash ska lagas.
Toalett har en gång i tiden suttit för
om mast och har sedan flyttats akterut för att placeras låringsvis
babord. Den gamla genomföringen har svetsats igen utan något vidare
resultat och nu var stora delar av plåten rostig och ful. Detta har
idag avlägsnats så att en ny och fin plåt kan fällas in inom en
inte allt för avlägsen och förhoppningsvis dimfri framtid.
Under tiden så har ett ormbo av
sladdar börjar röra sig ut ur Ash för att rensas, sorteras och så
småningom nyinstalleras. Hur var det nu igen med el i en stålbåt? Vi vill inte ha hål igen..
Dagens Haiku:
svordom trassel knut
finns ett ende finns ett slut?
sladden slingrar surt

Kul att renoveringsarbetet kommit igång så att Ash kan komma i sitt rätta element så småningom, men att vara på ett varv måste väl vara helt OK för en båt? Kämpa på. //Olle