Båten vi köpte var en Van der Stadt
32, en båt som är 9,75m lång, 3m bred och med en motor på 30hk.
Ända sedan inköpet har vi letat efter ritningar på denna båt och
kan nu konstatera, efter att vi sökt igenom hela nätet, att båten
inte existerar.
Båten vi äger är en WIBO 945. Alltså
fortfarande designad av Van der Stadt, men den är lite kortare och
motorn är lite svagare än vad vi trodde från början. Äsch.
Fast man vet
ju aldrig, vi har inte svetsat klart ännu, kanske slutar Ash som en
modifierad WIBO cirka 975.
Dagens Haiku:
WIBO rockar fett
liten men naggande god
luktar som en stor
