Hittills under sommaren har en febril verksamhet pågått på, i,
under och runt Ash. Arbetet fortskrider i ett behagligt tempo och det känns
alldeles lagom att lägga hela arbetsveckor samt en och annan helg på henne. Varje
dag händer något nytt och istället för att mest riva ner så byggs nu en hel del
upp igen.

Arbetet med sittbrunn fortsätter. I och med tillverkningen
av akterbänk och gasolfack, så har övriga stuvfack fått ändras en del. Det
förra lilla gasolfacket är igensatt och de övriga stuvfacken är flyttade något
föröver och har fått en lite annorlunda form än tidigare. Babord stuvfacks lock
är färdigt och ska endast tätas, fästas och reglas och styrbord stuvfacks lock
är även det på gång.

Vi har äntligen fått luckan vi beställt och trots att den är
alldeles för fin för att montera än, så har den provats och hål för att fästa
den har borrats. Nu är den helt redo att monteras när det är dags, och som vi
längtar..

Dagens Haiku:
vattnet slår hårt emot
luckan håller båten tät

inget sipprar in